Неділя, 22.10.2017, 23:06
Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід

Березнівська загальноосвітня школа № 2

Пошук
Новини школи
Новини школи [65]
Описуються свіжі новини із життя школи
Оголошення [5]
Готуємось до ЗНО [1]
Допомога в підготовці до ЗНО
Меню сайту

Кафедра української мови та літератури

Кафедра української мови та літератури
Токарець Н.П., вчитель української мови та літератури
Чмут О.О., вчитель української мови та літератури
Дзюба Т.А., вчитель української мови та літератури
Гурська Л.М., вчитель української мови та літератури
Кононова Л.В., вчитель української мови та літератури
Осійчук В.В., вчитель української мови та літератури
Осницька В.С., вчитель української мови та літератури

 

Окружна школа педагогічної майстерності вчителів – словесників

 

Тема:

 «Використання інтерактивних методів навчання для розвитку творчих

здібностей школярів на уроках української мови та літератури»

 

http://nazarova.at.ua/Kartinky/interaktiv02.png

 

 

7 грудня 2015 р.
Березнівська загальноосвітня
І – ІІІ ступенів школи №2

 

І засідання

7 грудня 2015 р.
Березнівська загальноосвітня
І – ІІІ ступенів школи №2

Тема: Використання інтерактивних методів навчання для розвитку творчих здібностей школярів

на уроках української мови та літератури
 

Завантажити весь матеріал можна тут

 

_____________________________________________________________

Інформація про вчителів української мови та літератури                                                            

                                      

№ з/п

ПІП вчителя

Науково-методична проблемна тема

Передбачувана форма завершення

1

Осницька В.С.   

 

Активне застосування знань та отримання практичного досвіду

Методична розробка

2

Дзюба Т.А.

 

Перехід від пасивного застосування до активного пошуку

Методична розробка

3

Кононова Л.В.

 

Проект- ефективний конкурент традиційного уроку

Методична розробка

4

Осійчук В.В.

 

Використання  комп’ютерних технологій на уроках словесності

Методична розробка

5

Чмут О.О.

 

Вплив освітніх технологій на розвиток особистості учнів

Методична розробка

6

Доцик Л.В.

 

Компетентнісний підхід до розвитку творчих здібностей учнів

Методична розробка

7

Токарець Н.П.

 

Використання особистісно  зорієнтованих технологій навчання

Методична розробка

8

Булка Л.М.

 

Гра як засіб залучення учнів до пізнавальної діяльності  на уроках словесності

Методична розробка

9

Гордієвич Г.В.

 

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури

Методичний  посібник

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація про вчителів зарубіжної літератури

№ з/п

ПІП вчителя

Науково-методична проблемна тема

Передбачувана форма завершення

1

Конторук  Л.І.

 

Формування читацьких інтересів учнів на уроках зарубіжної літератури

Методична розробка

2

Ковальчук М.С.

Використання  комп’ютерних технологій на уроках зарубіжної літератури

Методична розробка

 

3

Боротюк Г.І.

Розвиток пізнавальних компетенцій  на уроках зарубіжної літератури

 

Методична розробка

 

       Проблемне питання школи

 «Творча діяльність педагогічного колективу щодо створення сприятливих умов для формування життєвих

компетентностей конкурентоспроможного випускника»

 

          Проблемне питання методичного обєднання вчителів української мови та літератури,

зарубіжної літератури

«Формування потреби оволодіння сучасними методами оперування знаннями, переорієнтація з пасивних форм

навчання на активну творчу працю вчителів в умовах освіти для сталого розвитку»

_______________________________________________________________

«Погоджено»

«    »__________2015р

Директор школи    ­­­_____________

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ,

ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ НА 2015-2016 н.р.

 

№з/п

Теми засідань

Дата

1

 

 

Проблемно-аргументований аналіз роботи кафедри у 2014-2015н.р.

Завдання і шляхи їх вирішення у 2015-2016н.р.

 

21.08.2015

2

 

 

Координати творчості інноваційного уроку.

Підготовка до ДПА.

Круглий стіл

30.03.2016

 

 

 

             Березнівська загальноосвітня І-ІІІ ступенів школа №2

 

 

МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ    УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ, ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

                                           

 

                                                   2015-2016н.р.

 

Дані про вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури Березнівської ЗОШ №2

 

ПІП вчителя

Дата народж.

Назва ВУЗу, який закінчив

Загал.

педаг.

стаж роботи

Предмет, який викладає

Вчитель

Тижневе

наван

таж

Рік проходж.

курсів

Кваліфі

кація

Звання

Атес

тація

1

Дзюба Тамара Анатоліївна

05.03

1962

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

33

укр.мова

та л-ра

16

2012

вища

Старший

вчитель

2014

2

Чмут

Оксана Олександрівна

30.07

1973

РДПІ

19

укр.мова

та л-ра

18

2012

вища

 

2012

3

Гордієвич Галина

Василівна

20.08

1954

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

40

укр.мова

та л-ра

 

2014

вища

Вчитель-метод

2010

4

Осницька Віра Сергіївна

19.10

1949

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

45

укр.мова

та л-ра

7

2011

вища

Вчитель-метод

2011

5

Кононова Людмила

Василівна

10.01

1946

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

46

укр.мова

та л-ра

 

2011

вища

Вчитель-метод

2011

6

Доцик

Людмила

Василівна

20.09

1973

РДПІ

18

укр.мова

та л-ра

18

2014

вища

 

2014

7

Осійчук

Валентина

Володимирівна

27.03

1949

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

49

укр.мова

та л-ра

7

2011

вища

Старший вчитель

2011

8

Токарець

Наталія

Петрівна

14.12

1971

РДГУ

21

укр.мова

та л-ра

18

2014

вища

 

2015

9

Булка

Людмила Миколаївна

28.12

1981

ЖДУ ім.Франка

16

укр.мова

та л-ра

12,5

2016

ІІ кат.

 

2016

10

Конторук

Лідія

Іванівна

 

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

44

зарубіжна л-ра

 

2012

вища

 

2012

11

Ковальчук

Михайло Степанович

04.10

1971

РДПІ

17

зарубіжна л-ра

18,5

2012

вища

 

2012

12

Боротюк

Галина

Іларіонівна

18.09

1958

Ровенський педінститут ім.Мануїльського

35

зарубіжна л-ра

8

2012

вища

Старший

вчитель

2012

 

 

Дані про нагородження педагогічних працівників Березнівської ЗОШ №2

ПІП вчителя

 

 

 

Посада

 

 

 

Заг.

стаж

пед..

д-сті

Назва

нагороди

Номер

і  дата документа,

відповідно до якого особу відзначено

Дата отримання відзнаки нагородженим,зокрема

Державних нагород та відзнак

Примітки

1

Дзюба Тамара Анатоліївна

Вчитель укр.мови

та л-ри

33

Почесна грамота Міністерства

освіти і науки України

06.06.1989

 

 

2

Чмут

Оксана Олександрівна

Вчитель укр.мови

та л-ри

19

 

 

 

 

 

3

Гордієвич Галина

Василівна

Вчитель укр.мови 

та л-ри

40

Почесна грамота Міністерства

освіти і науки України

30.09.2005

№107366

Відмінник освіти України

№45658

20.06.2000р

 

4

Осницька Віра Сергіївна

Вчитель укр.мови 

та л-ри

45

Почесна грамота Міністерства

освіти і науки України

18.08.1980

№148924

Відмінник освіти України

№15743

13.06.1996

 

5

Кононова Людмила

Василівна

Вчитель укр.мови

та л-ри

46

Почесна грамота Міністерства

освіти і науки Укр.

01.11.1984

№195083

Відмінник освіти України

№273

13.06.1996

 

6

Доцик

Людмила

Василівна

Вчитель укр.мови

та л-ри

18

 

 

 

 

7

Осійчук

Валентина

Володимирівна

Вчитель укр.мови

та л-ри

49

Почесна грамота Міністерства

освіти і науки Укр.

02.07.1991

№305625

1996р.

№23872

 

 

8

Токарець

Наталія

Петрівна

Вчитель укр.мови

та л-ри

21

 

 

 

 

 

9

Булка

Людмила Миколаївна

Вчитель укр.мови 

та л-ри

16

 

 

 

 

 

10

Конторук

Лідія

Іванівна

Вчитель зарубіжної л-ри

44

 

 

 

 

 

 

11

Ковальчук

Михайло Степанович

Вчитель зарубіжної л-ри

 

17

 

 

 

 

12

Боротюк

Галина

Іларіонівна

Вчитель зарубіжної л-ри

35

 

Почесна

грамота Мін.

Освіти і науки Укр.

 

25.06

1998р

№3090042

 

Відмінник освіти

України

 

Інформація   про функціонування  у закладі гуртків (факультативів, курсів за вибором) з української мови та літератури

з/п

Форма роботи

Назва

Кількість учнів

Охоплені класи

Програма

Основні підручники та посібники

ПІП вчителя

(керівника

гуртка)

1

Літературна студія

 

« Струни душі»

 

15

5-11

Збірка програм для гуртків

худ.-естетичного

напряму

 

Є.Шморгун

(вибрані твори);

Н.Ярмолюк,

П.Рачок(поезії)

 

Токарець Наталія Петрівна

 

 

    І  ЗАСІДАННЯ    (серпень)
 Тема.   Проблемно-аргументований аналіз роботи кафедри у 2014-2015 н.р. 

               Завдання і шляхи їх    вирішення у 2015-2016 н.р.

                                                      ПЛАН

                                       Теоретична частина

1. Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення мови та літератури у 2015-2016 н.р.

2. Програмне та навчально-методичне забезпечення кафедри. Повторне опрацювання пояснювальних записок.

                                       Виступи

1. Вимоги до виконання  письмових робіт  учнів  загальноосвітніх навчальних  закладів і перевірки зошитів

з української  мови та літератури.   Дотримання   єдиного   орфографічного   режиму (Доцик Л.В.)
2. Методичні рекомендації щодо оформлення в класному журналі результатів навчальних досягнень учнів

загальноосвітніх навчальних закладів з української мови та літератури,  світової літератури  (Чмут О.О.)
3. ЗНО-2016: досвід і практика філологічних випробувань (Гордієвич Г.В.)

                                 Педагогічна дискусія

Розвиток творчих здібностей на уроках словесності як засіб формування мовної компетентності

1. Створення умов для активізації творчої діяльності учнів на уроках (Боротюк Г.І.)

2. Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках української мови та літератури (Осницька В.С.)

3. Використання інноваційних технологій для розвитку творчого мислення учнів(Ковальчук М.С.)

4. Про підготовку та проведення шкільної та районної олімпіад з української мови та літератури та конкурсу

знавців рідної мови ім. П.Яцика. Обговорення завдань до шкільної олімпіади та конкурсу (Чмут О.О.)

                               Практична частина
  1. «Творча лабораторія»
  1.1. Текстоцентричний підхід до вивчення рідної мови.
- Текстоцентричний підхід  до вивчення рідної мови і формування навчальних компетентностей

учнів (Токарець Н.П.)
- Лінгвістичне дослідження у формуванні навчальних компетентностей учнів (Чмут О.О.)
- Комунікативна компетенція учнів: формат уроків рідної мови (Дзюба Т.А.)
-Модульно-розвивальне, інтегроване та проектне  навчання  у процесі  реалізації  особистісно

орієнтованого навчання ( Булка Л .М.)

1.2.Колективне укладання планів                                                                                                                

              -Проведення позакласних заходів                                                                                                                      

      -Проведення показових уроків згідно плану роботи методичного об’єднання

2.Завдання на наступне засідання

                              

                                                    РЕКОМЕНДАЦІЇ

1.Законспектувати  «Методичні рекомендації щодо вивчення укр.мови та літератури 

у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016н.р.»

2.Продовжувати поповнювати методичну базу кабінетів

3.Опрацювати до наступного засідання методичну літературу

4.Колективне укладання планів проведення позакласних заходів з предметів

5.Взаємовідвідувати уроки вчителів-словесників з метою підвищення педагогічної майстерності

 

 

 

                                          ІІ ЗАСІДАННЯ (березень)
            ТЕМА. Координати творчості інноваційного уроку

                                   План

                     Теоретична частина

1. Підвищення  рівня ефективності уроків словесності
         Теоретична частина
1.1. Творча лабораторія словесника.
1.2. Комп’ютерні технології на уроках літератури (Доцик Л.В.)
1.3.Формування  читацької  компетенції  особистості ( Булка Л.М.)

2.Актуальний інструктаж. Про організацію та проведення державної підсумкової атестації, підготовку до ЗНО (Гордієвич Г.В.)                                                                                                                          3. Круглий стіл.
3.1. Обговорення матеріалів ДПА з української мови та літератури
3.2.Проведення тижня української мови (за окремим планом)

                  Практична частина
 1. Підсумки роботи кафедри у сфері наукової  та інноваційної діяльності над проблемними питаннями(члени МО)
2.Стан виконання навчальних програм
3.Обмін думками.  Використання передового педагогічного досвіду  в діяльності  вчителів кафедри

4. Завдання на новий навчальний рік (члени МО)

                               РЕКОМЕНДАЦІЇ

1.Вчителям-словесникам враховувати вимоги до навчальних програм,  методичні рекомендації 

Міністерства освіти і науки України, Рівненського ОІППО,відділу освіти

2.При оформленні записів у класних журналах керуватися інструкцією щодо ведення класного журналу

3.При оцінюванні навчальних досягнень учнів з укр.м та л-ри, зарубіжної л-ри враховувати критерії оцінювання

4. Слідкувати за реалізацією на уроках триєдиної мети

5. Використовувати в навчальному процесі різні типи уроків

6.Чітко вести облік та аналіз рівня навчальних досягнень учнів

7. З метою підвищення інтересу  до навчання залучати учнів до виховних заходів, предметних тижнів  тощо

8. Опрацювати до наступного засідання рекомендовану методичну літературу

____________________________________________________________

Використання комп’ютерних технологій на уроках
української мови та літератури

Доцик Людмила Василівна, вчитель української мови та літератури

 

(переглянути документ)

_____________________________________________________________

 

Література рідного краю.

Павло Рачок - співець любові до матері, отчого дому, рідної землі

Завантажити конспект уроку з Павлом Рачком

 

____________________________________________________________

 

Конспект уроку укр. літ у 5-В  класі                                            

                                                         Підготувала

                                                     учитель української  мови та  літератури

                                                     Булка Людмила Миколаївна

 

 УРОК №  39                      18.02.2016

  ТЕМА.                  Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»

 Пригодницька повість сучасної письменниці.  Фантастичне і реальне.

Важливість знань про історичне минуле. Твір про справжні людські цінності.

Стосунки між дорослими й дітьми

МЕТА: розвивати стійкі читацькі інтереси п’ятикласників, їх творчі здібності,  уміння  

 аналізувати й порівнювати поведінку героїв, робити висновки; використовуючи матеріали

повісті, формувати навички практичного  застосування набутих знань із літератури, мови,

історії України, народознавства, географії  у повсякденному житті; активізувати пізнавальну

діяльність учнів; сприяти вихованню національної свідомості, патріотичних почуттів,

поваги до героїчного минулого нашого народу.

ОБЛАДНАННЯ:  ІКТ, мультимедійна презентація книги, відеослайди «Замки України»;

шабля,  карта України                                

ТИП УРОКУ:     урок вивчення нового матеріалу, інтерактивний урок

 

Форми і методи роботи :  аутотренінг для учнів «Самоналаштування» ,

інтерактивні вправи: «Мікрофон», «Коло думок»;

випереджувальні завдання (буклет про життєвий

і творчий шлях Зірки Мензатюк, буктрейлер;

відеопрезентація «Замки України»

 

 

 

Випереджувальне завдання:

  1. інформаційний буклет про життєвий і творчий шлях Зірки Мензатюк;
  2.  презентацію про історичні пам’ятки ( замки);
  3. буктрейлер

 

 

ХІД УРОКУ

                                                       

І. Оргчастина                                                                              

Учитель.     

Доброго дня, діти ! Рада вас бачити. На нас сьогодні чекає напружена робота .

 А налаштуватися на неї нам допоможе аутотренінг.

 

Створення емоційного настрою.  Аутотренінг для учнів «Самоналаштування»

-  Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте  за мною :

         Я зможу сьогодні добре працювати на уроці!

         Я думаю, замислююсь…

         Я – особистість творча!

         Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому занятті!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети 

Учитель.

Сьогодні на уроці ми працюватимемо над повістю  Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі».

У цьому творі дивним чином тісно переплітаються історичні факти  і детективні пригоди,

минуле і сучасне, реальність і фантазія, добро і зло. Незавжди те, над чим варто задуматися, 

привертає нашу увагу під час читання художнього твору. Тому сьогодні ми спробуємо

зануритися в ті життєві глибини, які для нас приготувала авторка. Зірка Захаріївна стверджує,

що література повинна готувати дитину до дорослого життя, допомагати їй пізнати себе,

оточуючих людей, світ навколо.

Мета (слайдшоу)

Завдання. Перед нами стоїть завдання дослідити, що ж ми змогли винести  для себе з

прочитаної повісті, яку користь отримали від спілкування з книгою.

ІІІ.   Актуалізація опорних знань                                             

  1. « Мікрофон».
  • Чи любите ви мандрувати?
  • Яким способом ви подорожуєте?
  • Чи була у вашому житті подорож, яка запам’яталася вам особливо?
  • Куди ви мрієте здійснити подорож у майбутньому?

Учитель: полюбляє подорожувати і Зірка Мензатюк. А що ви  знаєте про авторку твору

« Таємниця козацької шаблі»?

2.Презентація інформаційного буклета про життєвий і творчий шлях Зірки Мензатюк

( випередж. завдання )

  1. Буктрейлер   (реклама книги)

ІV. Формування й удосконалення практичних умінь і навичок

  1. Робота над текстом       
  2. Віртуальна подорож архітектурно-історичними пам’ятками України
  3. « Замки України» з описами
  4. Словникова робота  (реліквія, фортеця, рицарські обладунки)

V. Систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок

 

             1. Бесіда « Характеристика образів Наталки та Антипа»

.Овал: НаталкаОвал: Антип

          

 

Сміливість

 

Хитрість

довірливість

Підступність

уміння дружити

самовпевненість

Патріотизм

безжальність

розвинута фантазія

відсутність патріотизму

любов до пригод

Нахабство

наполегливість

насмішкуватість

 

Проаналізувати поведінку  героїв і зробити виснов