15:26 Заняття з елементами тренінгу «Здоров’я та фактори позитивного впливу на нього» | |
Заняття з елементами тренінгу «Здоров’я та фактори позитивного впливу на нього» Листопад, 2017 р., провела психолог школи О.Карповець
Мета: дати учасникам тренінгу інформацію про різновиди здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що сприяють здоров’ю.
Орієнтовна тривалість: 1,5 год. Вік учасників: 14-15 років Матеріали: магнітна дошка, стікери, журнали, плакати: «Правила роботи в групі», «Фактори, що сприяють здоров’ю», «Шлях здорового способу життя», кольорові «сліди», олівці, клей.
План-конспект проведення заняття:
Психолог нагадує учасникам тренінгу, що таке здоров’я та здоровий спосіб життя, які є навички здорового способу життя, значення здоров’я в житті людини та фактори, які впливають на здоров’я людини.
Мета: створити сприятливу емоційну атмосферу, налаштувати учасників на роботу, сприяти згуртованості колективу. Психолог: - Я вам пропоную подивитися на м’яку іграшку, яку я тримаю в руках і сказати, яким чином вона пов’язана з темою нашого заняття? (іграшка-бичок – народна приказка «Здоровий, як бик»). Отож, кожен з вас, дивлячись на іграшку, нехай скаже своє слово-асоціацію до слова «здоров’я», яке ідентифікує самого себе.
3. Вправа «Правила» (5 хв.) Мета: повторити правила роботи в групі, підготувати учасників до роботи. Психолог звертає увагу присутніх на правилах тренінгового заняття, зачитує їх, а бажаючі учасники розповідають, який зміст вони вкладають в кожне з цих правил.
Мета: визначити сподівання та очікування учасників, сформулювати власні цілі щодо заняття. Учасники на стікерах висловлюють свої сподівання щодо заняття, озвучують їх та прикріплюють на дошці.
Мета: з’ясувати рівень поінформованості учасників заняття щодо видів здоров’я, способів регуляції кожного з них та гармонійної взаємодоповнюваності. Психолог акцентує увагу присутніх на чотирьох видах здоров’я: фізичному (фізичний стан організму), соціальному (взаємовідносини в класному колективі, родині, потреба в друзях, спілкуванні), психологічному (емоційно-вольова сфера, особистісний розвиток) та духовному (морально-етична сфера: духовність, культура поведінки, життєві принципи та цінності).
Мета: надати можливість учасникам відчути важливість здоров’я та необхідність дбайливого і відповідального ставлення до нього. Психолог: - Я пропоную вам об’єднатися у три групи. Кожна група працює над створенням власної моделі здоров’я за допомогою малюнків, слів, вирізок із журналів. Тобто, як по-вашому повинна виглядати ідеально здорова людина? Обговорення: - Які фактори, на вашу думку, найбільше впливають на створену вами ідеально здорову людину?
Мета: довести учасникам заняття про важливість способу життя. Психолог: - Зараз кожному з вас я пропоную 4 стікери: рожевий – під №1, жовтий – під №2, зелений – під №3 і синій – під №4. Ваше завдання: прорангувати важливість впливу на наше здоровя таких чинників як спадковість, рівень медицини, екологія та спосіб життя. Свою думку висловіть за допомогою стікерів, наклеївши їх у відповідному рядку на плакаті. Обговорення: - Які фактори найбільш впливові?
Висновки: за даними наукових досліджень щодо вагомості впливу тих чи інших факторів на здоров’я людини І місце посідає «спосіб життя» (50%), ІІ – «спадковість» та «екологія» (по 20%) і на ІІІ місці – «рівень медицини». Отже, наше з вами здоров’я в більшій мірі залежить від того, який спосіб життя ми ведемо.
Мета: зняти м’язову напругу, сприяти емоційній рівновазі, підтримувати позитивну атмосферу. Психолог: - Зараз я буду проговорювати речення-пропозиції, а ви відповідно до виконання вами цих пропозицій встаєте і міняєтеся місцями. Отже, встаньте ті,
Мета: усвідомлення учасниками, що таке здоровий спосіб життя, в яких діях і в якій поведінці він полягає. Психолог: - ЗСЖ – це не якесь абстрактне поняття, а низка певних конкретних дій, здійснюючи які кожен з нас піклується про своє здоров’я. Ваше завдання – написати на вирізаних кольорових «слідах» дії або приклади поведінки, які на вашу думку сприяють здоровому способу життя і приклеїти їх на плакат «Шлях здорового способу життя». Кожен учасник коротко обґрунтовує свою думку.
Мета: підвести підсумки заняття, усвідомити значення отриманих знань та вмінь для себе, свого особистого життя. Учасники по черзі висловлюють свої думки щодо очікувань, сподівань, роблять висновки.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |