Субота, 18.11.2017, 11:57
Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід

Березнівська загальноосвітня школа № 2

Пошук
Новини школи
Новини школи [73]
Описуються свіжі новини із життя школи
Оголошення [5]
Готуємось до ЗНО [6]
Допомога в підготовці до ЗНО
Меню сайту
Головна » 2017 » Листопад » 7 » Тренінгове заняття для педагогів «Формування навичок безконфліктного спілкування у системі «вчитель-учень»
15:59
Тренінгове заняття для педагогів «Формування навичок безконфліктного спілкування у системі «вчитель-учень»

Мета: пошук компромісних шляхів та способів 
спілкування та співпраці один з одним; зрозуміти
 унікальність кожної особистості; підтримати 
глибинні почуття іншого задля досягнення ефективності
 у спільній педагогічній діяльності.
Матеріали:___________________________________________
Хід заняття:
1.    Вступ 
Що є життя? Можливо, човен, що вдаль пливе по річці повній?
Що є життя? Можливо, пісня, що ллється звідусіль, лунає?
Можливо, це така фортеця, що нас від зла обороняє?
Можливо, це театр Долі, де всі ми глядачі й герої?
А може це лише примара? Їх так багато у житті.
 - Життя кожної людини від самого її народження проходить 
серед людей. Лише у спілкуванні із собі подібними вона 
пізнає найвищі цінності – дружбу, любов, взаєморозуміння, 
повагу.
Будь-який педагогічний колектив – це команда однодумців,
 основне завдання яких – формування всесторонньо розвинених
і здорових особистостей, здатних до співпраці та взаємопідтримки. 

2.    Вправа «Символ життя»
Учасники тренінгового заняття по черзі, тримаючи в руках
 свічку – символ життя, відповідають на запитання 
«Як ви уявляєте своє життя без спілкування?».

3.    Вправа «Мої очікування»
4.    Мозковий штурм «Причини виникнення конфліктів
 між учасниками НВП»
5.    Вправа «Моя професійна роль»
В своїй професії для того, щоб краще порозумітися, знайти 
підхід до кожного учня, їх батьків, колег ми часто буваємо 
артистами. Які ж ролі ми змушені виконувати?
Кожен учасник по бажаннях вибирає картку, де позначена
 позиція-роль. Він читає картку і говорить, в чому він 
згодний з такою характеристикою, а в чому – ні. При активній 
незгоді з означеною позицією-роллю вчитель може назвати роль,
 яку, на його думку, необхідно реалізовувати при взаємодії зі
 школярами.
(Позиції-ролі: помічник, мама, вихователь, лідер, авторитет,
 інформатор, ідеал, най-най-…, добряга, спостерігач, 
посередник, інтелектуал, урокодавець, предметник, сухар, 
оцінювач, суддя, друг, гравець, товариш)

6.    Вправа «Я – слабкий, я – сильний»  
Зараз я запрошую два учасники для наступної вправи, один 
з яких тримає витягнуту вперед руку, промовляючи «Я-слабкий» 
відповідною інтонацією, інший старається опустити руку 
товариша, натискаючи на її зверху. Потім роблять те ж саме,
 тільки промовляти слід «Я - сильний».
Обговорення:  - Коли було легше опускати руку? Що впливає
 на стан людини? Як впливає наша установка на подальші дії 
учнів, на їх співпрацю, взаємостосунки в класі.

7.    Вправа «Гарячий стілець»
-    А зараз ми спробуємо пожвавити нашу групову роботу, 
аби виявити індивідуальні творчі здібності та психологічну 
готовність людини сприймати інформацію про себе.
Для цього нам потрібно вибрати трьох учасників (за допомогою 
гри «Закінчи вислів»):
1.    Найсильніший той, хто має владу над …(собою).(Сенека)
2.    Бережіть час – це тканина, з якої виткане наше …(життя).
 (Річардсон)
3.    Усі перемоги починаються із перемоги над …(самим собою). 
(Народна мудрість)
Запрошуємо на середину кожного учасника і пропонуємо йому трішки 
посидіти на «гарячому стільці». Інші учасники в той час 
асоціюють його з:
•    казковим героєм (перший учасник);
•    порою року (другий);
•    квіткою (третій).
Свої думки-асоціації  слід обґрунтувати. Далі усі троє 
діляться враженнями.
Висновок: не завжди ми готові чути правду про себе і 
свою діяльність, що є основною причиною конфліктів.

8.    Притча «Рай і пекло»
Одного разу мудрець попросив Господа показати йому рай 
та пекло. Господь підвів його до кімнати, де плакали,
билися і страждали голодні люди. Посередині стояв великий 
казан зі смачною їжею. У людей були ложки, але вони були 
довші за руку, і тому було неможливо потрапити ложкою 
до рота. «Так, це справжнє пекло!» - сказав мудрець. 
Потім вони зайшли до наступного приміщення. Усі люди 
там були ситі і веселі. Але коли мудрець роздивився, 
то побачив там такий самий казан і такі ж ложки! 
Виявляється, в цьому місці люди вміли взаємодіяти.
Обговорення: - Що ж, на вашу думку, робило їхнє життя
 райським? (вони годували один одного, і тому були 
ситими і веселими.)

9.    Інформаційне повідомлення «Стратегії взаємин
 вчителя з учасниками НВП»
Ось п’ять розповсюджених способів (стратегій), які 
вибирають педагоги у взаєминах з учнями та ін. учасників НВП.
1. Авторитарна стратегія – задавити в учня 
«відчуття дорослості» або своє «Я» будь-якими способами.
2. Компромісна стратегія – угода між сторонами.
3. Демократична стратегія – спілкування на рівних.
4. Стратегія нейтралітету – невтручання у справи інших.
5. Полістратегія – застосування різних стратегій залежно 
від конфлікту.

10.    Робота в групах. Рольова гра «Ситуації» (30 хв)
Мета: актуалізація досвіду переживання конфлікту, 
усвідомлення ролі конфліктів і способів їхнього вирішення.
Тренер. А зараз ми з вами спробуємо обговорити деякі ситуації,
 вирішити які можна лише спільними зусиллями всіх учасників
 навчально-виховного процесу. 
Тренер пропонує учасникам вибрати картку із ситуаціями. 
Завдання: придумати ситуацію відповідно до картки й 
назвати можливі виходи з неї.
Ситуація 1: учитель – адміністрація.
Ситуація 2: учитель – класний керівник.
Ситуація 3: учитель – батьки.
Ситуація 4: учитель – керівник шкільного МО.
Ситуація 5: учитель – учень.
Ситуація 6: молодий учитель – учень.
Ситуація 7: учень – учень.
Ситуація 8: учень – учениця.
Через 10 хв представник від кожної групи зачитує ситуацію 
і вихід з неї. Потім тренер пропонує прикріпити вихід із
 ситуації на плакат «Види стратегій вирішення конфліктів»
 до тієї стратегії, до якої це рішення підходить.
Висновок: більшість конфліктів можна вирішити на основі 
компромісу, тобто такого рішення, коли кожна із сторін 
іде на часткові поступки для загальної зручяності.
Обговорення та висновки  оформити у вигляді порад, 
рекомендацій для групової взаємодії.

11.    Вправа «Передача інформації»
Мета: з’ясувати, що сприяє викривленню інформації в 
процесі спілкуванні.
Хід вправи: учасники об’єднуються у дві групи. 
Представники першої групи виконують роль телефоністів,
 що передають важливе повідомлення. Представники іншої
 групи – експерти. Телефоністи виходять за двері, їм 
зачитують повідомлення. Потім члени групи «телефоністів» 
по черзі заходять в кімнату і говорять свою версію 
повідомлення. Експерти оцінюють наскільки точно вони 
це роблять. Після цього групи міняються ролями.
Варіант повідомлення:
Сьогодні у нас незвична погода. В мене зранку погане 
самопочуття і настрій, голова болить, якось все сіро 
і невдало. А ще в четвер у нас контрольна робота 
з математики, а в неділю о 10:00 ми їдемо на виставку 
котів, яка знаходиться за кінотеатром «Україна». 
Потрібно взяти 3 гривні і не спізнитися.
Питання для обговорення:
    Чи важко було передавати інформацію?
    Чи була інформація передана точно?
    Що заважало передавати інформацію достовірно?

 

12.    Підсумкова вправа «Павутина дружби»
Для підбиття підсумків нашої групової діяльності я
 пропоную всім стати у коло і по черзі поділитися 
враженнями від сьогоднішньої роботи. А, можливо, у 
вас сталися якісь власні особисті відкриття? 
Тоді поділіться ними!.. допоможе нам у цьому клубок 
чарівних ниток, які ми будемо передавати із рук в 
руки один одному (на ваш вибір).(Плетення «павутини»).
Подивіться на візерунок, який у нас вийшов сьогодні.
 Це портрет нашої колективної справи. У ньому не тільки 
нова інформація. Тут – наші зусилля і почуття, мета 
вашої педагогічної діяльності, яка сьогодні або почала 
 народжуватися, або сформувалася у вашій душі повністю.
 Тож нехай вона обов’язково здійсниться у вашій праці!
На закінчення нашого заняття загадаю вам загадку:
«Вона нічого не коштує, але створює багато чого. 
Вона збагачує тих, хто її отримує, не збіднюючи тих,
 хто її дарує. Вона триває мить, але пам'ять про неї 
залишається надовго. Немає таких багатіїв, які могли 
б прожити без неї. Немає таких бідних, які не стали б
 багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, 
атмосферу доброзичливості у справах і є паролем 
для друзів. Водночас її не можна ані купити, ані випросити,
 ані позичити, ані вкрасти, бо вона є цінністю, яка не 
принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого 
серця… Що це? »
Тож усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, 
прихиляться до вас! усміхайтеся, і це приведе вас до щастя!

Категорія: Новини школи | Переглядів: 13 | Додав: kabinet_informatyky | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: